Karlstadsenergi.se använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att surfa vidare godkänner du det.

Tack alla kunder!

Nöjdheten hos Karlstads Energis kunder fortsätter att öka.
Vi noterar våra högsta siffror någonsin i senaste undersökningen.
- Ett bra kvitto på att vi levererar i mötet med våra kunder, säger Erik Kornfeld, vd på Karlstads Energi.

Dans

I den nationella kundundersökningen som Svenskt Kvalitetsindex (SKI) nyligen offentliggjort hamnar Karlstads Energi på en andra plats på listan över mest nöjda fjärrvärmekunder med noteringen 81,9. Det bästa resultatet i bolagets historia och endast 0,4 enheter efter Jönköping Energi som toppar listan.

- Våra kunder uppskattar vår höga servicegrad och de många miljöfördelar som fjärrvärmen har. Vi är ett bolag som ska vara hållbara, nära och framåt och det verkar gå hem hos kunderna. Att vi lämnat fjärrvärmepriset oförändrat i tre år är tror vi också är en del av förklaringen till våra rekordsiffror, säger Monika Bubholz (MP), styrelseordförande hos Karlstads Energi.

Även när det gäller elhandel ökar kundnöjdheten hos Karlstads Energis kunder, från 77,9 ifjol till 78,5 i år.

- Ifjol toppade vi listan, i år är vi trea eftersom två andra elbolag ökar mer än vi. Vi får använda det fina resultatet som tändvätska för att ta tillbaka titeln Sveriges nöjdaste kunder 2020, säger Erik Kornfeld.

I våras införde Karlstads Energi ett nytt affärssystem vilket har lett till en del frågor från kunderna.

- Mina anställda på kundservice har gjort ett strålande arbete i kontakten med de kunder som behövt hjälp, säger Erika Böving, kundservicechef på Karlstads Energi.