Karlstadsenergi.se använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att surfa vidare godkänner du det.

Tack alla kunder!

Vi noterar den högsta siffran hittills i Svensk Kvalitetsindex kundundersökning.
Med indexet 77,7 är våra fjärrvärmekunder trea på listan över Sveriges mest nöjda kunder.
- Beslutet att lämna fjärrvärmepriset oförändrat 2018 är en förklaring till topplaceringen, säger Åke Pettersson Frykberg (MP), styrelseordförande i Karlstads Energi.

Karlstad

Efter en nedgång 2016 visar årets undersökning av energibranschen på en bred uppgång. Bäst lyckas lokala bolag med en starkt förankrad samhälls- och miljöprofil.

Karlstads Energi ökar mest bland de fjärrvärmebolag som deltar i undersökningen, från indexet 70,3 ifjol till 77,7 i år.

- En mild vinter 2016-2017 och en högre kvalitet på våra leveranser är två bidragande förklaringar till att vi går starkt framåt. Att vi kommunicerade ett oförändrat fjärrvärmepris någon vecka före undersökningen genomfördes har naturligtvis också stor betydelse.

- Undersökningen visar också att konkurrenskraftiga priser på fjärrvärme och el kommer att ha avgörande betydelse för kundnöjdheten även framöver, säger Mats Preger, vd på Karlstads Energi.

Även på elhandelssidan går Karlstads Energi framåt, från 71,8 till 74,0. Därmed är Karlstads Energis elhandelskunder fyra på listan över nöjda kunder, tre placeringar bättre än ifjol.

- Att Villaägarnas Riksförbund på nytt utsåg oss till landets bästa elhandlare tror vi är en förklaring till att även vår elhandel lyfter i årets undersökning, avslutar Mats Preger.

Fakta

Svenskt Kvalitetsindex mäter kundnöjdheten varje år. I indexet bedöms 0-60 som missnöjda kunder, 60-75 som nöjda kunder och 75-100 som mycket nöjda kunder.

Mest nöja kunder fjärrvärme 2017: 1) Borlänge Energi 80,2, 2) Skellefteå Kraft 80,0, 3) Karlstads Energi, 77,7.

Mest nöjda elkunder 2017: 1) Utellus 76,7, 2) Upplands Energi 76,3, 3) Falkenbergs Energi 75,4, 4) Karlstads Energi 74,0.