Karlstadsenergi.se använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att surfa vidare godkänner du det.

Frågor om våra fakturor – här är svaren!

Nu har de första fakturorna från vårt nya affärssystem nått de flesta av våra kunder. Det mesta är korrekt men inte riktigt allt. Nedan listar vi felen vi jobbar med att rätta till. Tack för ditt tålamod.

Tack för ditt tålamod!

Anläggnings-ID och anläggningsadress saknas på våra el- och fjärrvärmefakturor. Detta kommer att rättas till på kommande fakturor.

På fakturorna till våra kunder med slamtömning saknas tömningsdatum. Detta kommer också att rättas till på framtida fakturor.

Våra kunder med fritidsabonnemang har fått en faktura för april månad, trots att abonnemanget rör perioden maj till och med september. Vi rekommenderar kunderna att betala fakturan så kommer vi att dra av beloppet på kommande faktura.

Längre svarstider i kundservice än normalt

Har du noterat något av ovanstående behöver du alltså inte kontakta oss – vi är väl medvetna om felen och vi jobbar redan med att rätta dem. Funderar du över något belopp på din faktura är du självklart välkommen att kontakta vår kundservice. Kundservice har just nu lite längre svarstider än normalt men vi lovar att besvara ditt samtal så fort vi kan.

Väntar du fortfarande på din faktura?

Några kunder har fortfarande inte fått sin faktura för april, bland annat våra företag samt våra mikroproducenter. Vi kan i dagsläget inte säga när dessa fakturor kommer att gå ut. Det kan bli så att vi kommer att fakturera dessa kunder för två månader, både april och maj, vid nästa fakturering. Vi jobbar febrilt med denna fråga och återkommer med mer information längre fram.

Nu visas elpriset inklusive moms

Nytt på våra fakturor är att ditt elpris nu visas inklusive moms. Vi har alltså inte höjt några priser, bara lagt på momsen. 

Saknade staplar

Våra el- och fjärrvärmefakturor saknar numer staplarna med din energiförbrukning 13 månader tillbaka i tiden. Anledningen är att vårt nya affärssystem saknar stöd för att visa staplarna på fakturan. Vi har noterat att många kunder saknar sina staplar och vi ska meddela vår systemleverantör detta. Vi kommer inom kort att lansera våra nya förbättrade Mina sidor. Där kommer du att hitta information om din förbrukning och mycket annat smått och gott.

Alla nyttigheter på samma faktura varje månad

Vårt nya affärssystem ger oss äntligen möjlighet att ha alla våra tjänster på samma faktura. Det innebär att du som har el, fjärrvärme, renhållning och stadsnät framöver bara får en faktura i stället för som tidigare fyra. Med andra ord kommer de flesta av våra kunder att få betydligt färre fakturor från Karlstads Energi framöver. Bra för dig och bra för miljön! En del i samfaktureringen är att vi går över till att fakturera alla kunder månadsvis. De kunder som fått fakturor en gång i kvartalet kommer alltså få sina fakturor varje månad framöver.